יום חמישי, 26 במרץ 2015

קרינה מתנור מיקרוגל

   כמעט בכל בית, יש היום תנור מיקרוגל. בסרטון הבא, נראה כמה קרינה יוצאת מתנור זה. (אגב, זו קרינה דומה לזו שיצאת מהטלפון הסלולרי שלנו).
    בעיה לא פחות גדולה היא - מה המיקרוגל עושה לאוכל.
   מצדדי השימוש במיקרוגל מתייחסים להתנגדות לשימוש בו כמו אל הפחדה באמצעות שדים ורוחות. שכן, לצד מחקרים שתומכים בחששות קיימים מחקרים שסותרים אותם.
   בנוסף לנושא , קיימת טענה, המתייחסת לשינוי במבנה הכימי של המזון כתוצאה מהחימום במיקרוגל, ובעקבות כך לנזקים שאכילת המזון המחומם גורמת אצל בני אדם, וטענה נוספת העוסקת בדליפת חומרים רעילים מאריזות ה- PVC שמצפות חלק מהמזון המוכן המוקפא, ושאינן נתונות בפיקוח שקיים על המזון; זאת, אף שהדליפה היא לתוך המזון ולכן נצרכת יחד עמו.

 הסרטון הבא מופיע בקישור:https://youtu.be/pOIpSXhLvGE


 

   בי"ח ג'ון הופקינס הוציא לאחרונה חוזר בנושא זה. המידע מופץ במרכז הצבאי הרפואי ולטר רייד - Walter Reed . כימיקלי דיוקסין Dioxin גורמים לסרטן במיוחד סרטן השד.

לאחרונה, התראיין  ד"ר אדוארד פוז'ימוטו,( Edward Fujimoto), מנהל תכנית וולנס Wellness ) ) בבי"ח קאסל, בתכנית טלוויזיה להסביר סכנה בריאותית זו. הוא דיבר על דיוקסינים וכמה הם מזיקים לנו. הוא אמר שאסור לנו לחמם את האוכל במיקרוגל בתוך מכלים פלסטיים. זה מתייחס במיוחד לאוכל המכיל שומן. הוא אמר שהצירוף של שומן, חום גבוה, ופלסטיק משחרר דיוקסין לתוך האוכל ולבסוף לתוך תאי הגוף.
(אגב, כימיקלי דיוקסין הנם רעילים מאד לתאי גופנו. אין להקפיא בקבוקי פלסטיק מלאים מים כי זה משחרר את הדיוקסין מהפלסטיק).

הרוסים למשל, מחרימים את תנורי המיקרוגל 

לאחר מלחמת העולם השניה, ערכו גם הרוסים ניסויים בתנורי מיקרוגל. 

הצוותים הרוסיים הבחינו בהשפעות הבאות: 

1. בשר מוכן אשר חומם במיקרוגל יצר: 
d-Nitrosodiethanolamine
גורם מסרטן מוכר היטב. 
ערעור התרכובות הביו-מולקולריות של החלבונים הפעילים. 
יצירת גורמים מסרטנים בתוך תרכובות protein-hydrolysate בחלב ובדגנים. 

לשאר המאמר , קיראו בקישור:

   אני מביא כאן את דבריו של ארז שקד:

(ארז שקד, מזה כעשור שנים, נטורופת מרצה ומדריך אלפי אנשים לריפוי שלם ע"פ תורת הרפואה לגוף ולנפש של הרמב"ם. מדריך,מרצה ותומך בחולי סרטן ויתר מחלות כרוניות בהצלחה ובשיתוף פעולה עם חוקרים מרחבי העולם(.

"מכשיר זה, לא רק שמעקר ממית ומשרש את מרבית מרכיבי המזון החיוניים לאדם כמו חלבונים,כימיקלים צמחיים ,ויטמינים, אנזימים וכיו"ב ובכך מזוננו נהפך להיות באחת ללא יעיל –נו ניחא
אלא שבו זמנית הופך את המזון המוקרן לפסולת בגופינו.
לכן –כל מזון שחומם במיקרוגל הינו רעיל לאדם (אגב, רעיל –אין משמעו שאם נאכל ממנו נמות מיד-ישנן דרגות רעילות מגוונות), ואיכות המזון שנאכל לאחר החימום היא אפס מאופס.
את שאר דבריו של ארז שקד – קיראו כאן:



יש שחושבים אחרת, וטוענים, שהדברים האלה נבדקו שוב ושוב, על ידי מכוני מחקר ואוניברסיטאות, כמו, למשל, בית הספר לרפואה של הרווארד, וגם על ידי הניו-יורק טיימס והבי.בי.סי, ולטענתם, אין שום דבר לא בריא באוכל מהמיקרו.

   ידידי, התזונאי זוהר וילסון, (https://www.facebook.com/alokhealth9) אמר לי כך; "אחד הדברים שאני בטוח בהם הוא, שמאוד לא בריא להשתמש במיקרוגל. אני, הוצאתי את המיקרוגל שלי לרחוב, וליתר ביטחון חיבלתי בו, כדי שאף אחד לא ישתמש בו".

   בניסוי מדהים שנערך בישראל על ידי תלמידים בבית ספר מיכה רייסר, בראשון לציון נמצא, שהשקיית צמחים במים שחוממו בתנור מיקרוגל, (וקוררו לפני ההשקייה), משפיעה על התפתחות הצמח השפעה שלילית והרסנית !

   להלן הקישור:

    כדי שתהיה לנו אפשרות משוערת להשוואה, הרי שאם אנו מצמידים את הטלפון הסלולרי שלנו לאוזן (אסור !), אנו חושפים את הראש לקרינה של בין 2 ל- 40 מיליוואט למ"ר. יש מכשירים מעטים שפולטים פחות, ויש לא מעטים שפולטים יותר, ויש שמגיעים עד מעבר ל-500 מיליוואט למ"ר. איך אפשר לדעת כמה המכשיר שלנו מוציא ? אי אפשר. רק אם מודדים עם מד קרינה. הקרינה תלויה בהרבה משתנים, ועל כך - נדבר בפעם אחרת.


אין לראות בדברי המלצה כלשהיא, אני רק מציע לכל אחד ואחת, שיפעלו על פי השכל הישר.

5 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    יש הרבה אנשים שחושבים שקרינה אלקטרומגנטית היא רק מזיקה ולא עוזרת לנו בכלל. נכון שיש סכנות לקרינה אלקטרומגנטית אבל גם יש יתרונות רבים שאותם אתה לא מציג פה.
    שימוש בתנור מיקרוגל אינו רק סכנה, וכאשר יודעים שיש אפשרות לפליטה של קרינה ועושים בדיקת קרינה ממכשירים בבית אז אפשר למנוע את החשיפה הגדולה לקרינה.
    אני לדוגמא עושה פעם בחצי שנה בדיקת קרינה בביתי על מנת למצוא האם יש מכשירים אשר פולטים קרינה ברמה גבוהה מהרגיל ואם כן אני מתקן אותם או מחליף (כאשר התיקון אינו שווה לי מבחינה כלכלית).
    אני חושב שיש שני צדדים למטבע וצריך לשים לב ליתרונות של הקרינה. גם ארונות החשמל בביתנו פולטים קרינה אלקטרומגנטית, האם לא נשתמש יותר בחשמל? כל עוד מודעים לסכנות וממגנים את עצמו בצורה הטובה ביותר אנו יכולים לישון בצורה טובה!

    השבמחק
  2. תודה רבה מני. למדתי עוד דברים חדשים למה מיקרוגל מזיק. סיגי גולן-נחמני

    השבמחק
  3. קישקוש: http://www.hopkinsmedicine.org/kimmel_cancer_center/news_events/featured/cancer_update_email_it_is_a_hoax.html

    השבמחק
  4. אני ידעתי למה אף פעם לא רציתי מיקרו. איך שהו זה לא היה לי סימפטית, לחמם בצורה כזו את האוכל שלי.

    השבמחק
  5. כל הזמן מדברים על קרינה. לא שואלים איזה סוג קרינה. האם קרינה מזיקה?
    מציע לכם ניסוי- צאו החוצה לשמש, ותמדדו את כמות הקרינה שאתם נחשפים אליה, תדהמו מהתוצאות.

    השבמחק