יום שני, 1 בפברואר 2016

אני מביט סביבי ברחמים גדולים


   2 בלילה. הכאב מעיר אותי. חרדה גדולה. אין לדעת אם הכאב יתגבר, ואם בכלל יהיה ניתן לשאת אותו. מחר בבוקר אני חייב להסדיר את הביטוח הרפואי.
   אני מסתכל סביבי, על זוללי הקרינה, ועל מזלזלי הקרינה, ועל אותם שפשוט לא יודעים עדיין על נזקי הקרינה, ואני מרגיש רחמים גדולים.
   הסטטיסטיקה אומרת, שתוך כעשור – חצי מהאוכלוסייה במדינות המתפתחות יהיו רגישים לקרינה.
   הכאב מענה אותי, ואני לא יודע אם אצליח לסיים את הפוסט.
   אותם אנשים סביבי שאני מפציר בהם שלא להצמיד את הסלולרי לאוזן, או לנתק את השידור האלחוטי בראוטר, ומסתכלים עלי כעל נודניק אובססיבי במקרה הטוב, או כעל פתי מטומטם במקרה הרע – מבחינתי, זה בסדר גמור. תסתכלו עלי איך שאתם רוצים. ביום שתהיו רגישים לקרינה, אתם עלולים לחוש כאב, ואם תהיו רגישים בדרגה בינונית ומעלה – תחושו כאב מענה.
   אתם לא תאמינו שפעם אמרתם משפטים כמו "אני לא יכול בלי סלולרי". "בלי וואטס אפ – אין לי תקשורת עם החברים". לא יהיה אכפת לכם משום דבר. יהיה רק כאב מענה ומפחיד.
   יש בעבודה שלנו חברה, שבעלה נפטר לאחרונה מסרטן אלים במוח, והוא בגיל פחות מ-60. איש משפחה יקר, רב פעלים וגומל חסדים.  בתחילה, אשתו שמה לב שמשהו לפעמים לא ברור בדיבור שלו... מלים שהוא מבטא קצת מוזר. לקחו אותו לבדיקות ול-MRI , ונתגלה הסרטן האלים. ראיתי את המשפחה במהלך השבעה. משפחה מגובשת עם תמיכה הדדית מופלאה. "אם לא היתה לי תמיכה נון-סטופ במהלך הטיפולים – לא הייתי עומדת בזה", סיפרה לי.
   תוך פחות מחצי שנה נלקח מאתנו, לאחר שלא עזר שום טיפול. שאלתי אותה למקום עבודתו, ובדקתי במפת האנטנות של המשרד להגנת הסביבה. מצאתי 100 מטר מהמשרד שלו בנתניה, על גג בנק הפועלים ברחוב הרצל, אנטנה של הוט מובייל, עוצמת קרינה של 320 מילי-וואט למ"ר. אני לא בטוח שזה מזה, אבל מחקרים רבים מראים שקיים צבר סרטני מסביב לאנטנות  סלולריות.
   אני שומע אנשים שאומרים משפטים "אני מעדיף חיים פחות ארוכים, ולהנות  בהם". "כולם מסביב מדברים בסלולרי. מה שיקרה לכולם – יקרה לי". אני רוצה לראות את פני האנשים האלו ביום שהכאב יבוא לבקר אותם ביקור היכרות, או ביום שהרופא יגיד להם "זה לא יהיה קל..." או "אין מה לעשות...".
   קרינה גורמת לא רק לסרטן. קרינה גורמת לסוכרת, למחלות לב, כליות, למחלות מפרקים, למחלות ניוון עצבי, ועוד ועוד. רוב האנשים שחולים – כלל לא יודעים שזה קשור לקרינה.
   אותם אנשים שחלו באזור חיפה בגלל זיהום אוויר, צריכים לדעת, שהצירוף של קרינה וכימיקלים, הוא סינרגטי ומעצים את ההשפעה ההדדית. זה לא אחד ועוד אחד. זה הרבה ! קרינה למשל, גורמת לפריצת מחסום דם מוח (BBB), וגורמת לכל הכימיקלים שמשוטטים בגוף – להגיע אל המוח. קרינה מחלישה את המערכת החיסונית, משבשת בתאים את סילוק הפסולת וקליטת המזון, ועוד ועוד.
   האם אני מאמין שמי שיקרא שורות אלו יצמצם את השימוש בסלולרי, או ימעט בחשיפה לקרינה? לא. אולי בודדים. אני רואה למשל, אנשים מעשנים. למעט בודדים  – שום דבר לא משפיע עליהם. האדם, הוא מין יצור כזה, שעד שלא מופיע הכאב – הוא לא עוצר. אני מכיר את זה. אני כזה.
  


צילום: Toronto Star via Getty Images

תגובה 1:

  1. עוד יבוא היום. בנתיים צריך להיות חזקים, לעזור אחד לשני, להפיץ את הידע והמודעות למי שרוצה וכמובן לנסות ולקחת את הכאב למקומות של יצירה, לימוד והתחזקות.

    לילה טוב
    עמיר - חבר לצרה, חבר למאבק.

    השבמחק