יום שישי, 6 בנובמבר 2015

סיכום בעיית הקרינה האלקטרומגנטית בבתי הספר

סיכום בעיית הקרינה האלקטרומגנטית בבתי הספר

(על בעיית הקרינה בתים שלנו – לא אכתוב כאן, כדי שלא לערבב זעזוע בזעזוע)

   יש בבית ספר רגיל 4 בעיות קרינה: אחת: קרינה בתדר נמוך מאוד (שדה מגנטי), שנובע מארונות חשמל, ושנאים,  ושלוש, בתדר גבוה:  ראוטרים (נתבים) אלחוטיים, טלפונים סלולריים, ואנטנות.

1.ארונות חשמל ושנאים : (בעיה נפוצה) 

2. ראוטרים אלחוטיים בכיתות מתוקשבות: לפעמים העוצמה גבוהה עד גבוהה  מאוד. יש מקרים שמכניסים נתבים בעוצמה רבה כל כך, שאפילו החוק - לא מתיר . 

3. טלפונים סלולריים של ילדים: בעצם, ע"פ חוזר מנכ"ל - אין להשתמש בסלולרי בבית הספר, אבל זו הבעיה הקטנה. הבעיה היותר גדולה היא , שהטלפונים (גם של התלמידים וגם של המורים) מחוברים לווי פיי ולאינטרנט, וזה גורם לכך, שכל הזמן הכיתה נמצאת ברמת קרינה מאוד גבוהה. אם תראו מה מראה מד הקרינה  במצב כזה - תתעלפו.
4. אנטנות סלולריות.

   לגבי בדיקות הקרינה בתדר נמוך מאוד (שדה מגנטי):

 חשוב לדעת, שמי שיש לו מד קרינה - בודק את זה ב- 7 שניות, ואין צורך לבקש טובות מהרשויות, ולקוות שלא יסתירו את הממצאים, ואני מכיר 2 מקרים כאלו). אם הרשויות עושות בדיקה - התוצאות מדוייקות (אגב, הבדיקות הן  באחריות הרשות המקומית). 

לגבי בדיקות הקרינה בתדר גבוה:

הבדיקות שהרשויות עושות בכיתות - לא מראות את המציאות, בגלל ביצוע ממוצעים ברמות הקרינה, ובגלל מדידה עם מדי קרינה איטיים ולא מספיק רגישים, ובגלל שלא מודדים מספיד נקודות בכיתה,  וגם - לא במקומות הרצויים, ובנוסף לכך - בגלל שלא מודדים בשעת עומס תעבורה בשידור, כמו כן,  הם תמיד  אומרים שהקרינה נמוכה יחסית לתקן, שמתיר רמה מאוד מאוד גבוהה. בגדול: אפשר לחלק את מדידות הקרינה בתדר גבוה ל-2: א. מדידות שהמודדים בודקים רמת קרינה מבחוץ (אנטנות), שהן יוצאות לא אמינות. ב. מדידות שהמודדים בודקים מקורות קרינה פנימיים: סלולרים, ראוטרים,לפ-טופים וטאבלטים (ווי-פיי), שמדידות אלו, ממש לא שוות כלום. נהפוך הוא - הן משרות שלווה מסוכנת.

ועכשיו, 2 הערות חשובות:


1. "קרינה נמוכה":

אנשים חושבים שקרינה בעוצמה נמוכה בטוחה יותר מעוצמה גבוהה. זה נכון בגדול, אבל ידוע שקרינה ברמה נמוכה מזיקה מאוד, ויש מצבים ותדרים , שבהם היא מזיקה אפילו יותר.  קרינה באורכי גל מסויימים – גם אם בעוצמה נמוכה – מהדהדת בגוף וזה גורם לה להיות מזיקה יותר. (היא מהדהדת ברמת האטום, המולקולה, התא, והאיבר, לדוגמה: יש איברים חלולים כמו הגולגולת, הסינוסים, מערות האף, ועוד. יש גם אנשים שמסתפקים למשל בקניית סלולרי עם SAR  נמוך, שזה טוב, אבל הם חושבים בטעות, שהם מוגנים. ה- SAR  המקסימאלי שמותר, הוא 2, אבל כבר 2% מזה – גורם לשברים ב DNA בתאים, כלומר, יכול לגרום לסרטן ולבעיות גנטיות. כל קרינה מזיקה, ובגדול – קרינה בעוצמה גבוהה מזיקה יותר, אבל זה כמו להשוות תאונה במהירות של  100 קמ"ש, לתאונה ב-90 קמ"ש. "קרינה נמוכה" זה אמצעי של התעשיה להרדים את המוקרנים. כל קרינה מזיקה ! הנזק תלוי לא פחות בסוג התדרים מאשר בעוצמת הקרינה ! (אפשר להמשיל קרינה לגשם. אפשר למדוד את עוצמת הגשם ואת גודל הטיפות, אבל צריך גם להתייחס ל-האם זה גשם של מים? או גשם חומצי? או של חומר כימי?).

2.  אנטנות:
בעיית האנטנות- אם אנו רוצים להשוות אותם לעומת טלפון סלולרי שמחובר לאינטרנט (שהוא מקרין ברמה עוצמתית מאוד) אנחנו לא כל כך יכולים, בגלל שלא רק העוצמה ולא רק התדר, אלא גם צורת הרכבת האות (וזה מושג קצת מסובך),  ומספר השידורים של האות על מישור התדר, כלומר -   מספר הפעמים שהאות מופיע ונעלם בשניה, הם מזיקים יותר, וידוע גם,  שיש תדרים שהם מזיקים במיוחד (משתנה בין אדם לאדם). כך, שאם יש מבנה שחדירת הקרינה מהאנטנות  שנמדדת בפנים היא  "רק" נניח 1 מיליוואט למ"ר, זה מזיק מאוד. 
בעיקרון, צריך לבצע בדיקות אחת לשנה, ובמוסד חינוך ליד אנטנות (לא ברור מה זה "ליד") – פעמיים בשנה. כאמור, חשיבות הבדיקה הזו – של קרינה בתדר גבוה – היא בעצם קיומה, אבל היא לא אמינה. 
  
   
   החברות הסלולריות – רוצות רק להרוויח כסף. והן מגובות בדרך כלל (יש מקרים שלא !) ע"י התקן הגבוה שמאפשר להן שידורים מזיקים מאוד. אם היה מותר למכור חומרים פולטי קרינה רדיואקטיבית ע"פ החוק – גם היו עושים את זה. (אגב, משתמשים באפר פחמי של תחנות כוח הפולט קרינה רדיו אקטיבית לדישון שדות וכתוסף למלט לבניית בתים). ניתן להפעיל לחץ ציבורי עליהן. להערכתי, יותר כדאי ללחוץ על הרשויות שבשטח שלהן נמצא מוקד השידור, גם אם יש היתר לשידורים. יש לדעתי לרשויות מנופי השפעה על החברות הסלולריות, שתוצאה משיתוף פעולה כלכלי ענף ביניהן. גם מוסדות השלטון לא אוהבים "רעש" של אזרחים המוחים ועומדים על זכויותיהם. בעלי תפקידים רוצים "לחזור הביתה בשלום" בסוף יום העבודה, מבלי שיכתבו עליהם בעיתון שהם אחראים לתחלואה או לתמותה, והם גם רוצים להיבחר שנית. צריך להזכיר להם שהם באמת אחראים. מאחורי כל אנטנה – מסתתרים עשרות ומאות חולים ונפטרים.

להלן טבלה של מחקרים המספרים על נזקי קרינה "נמוכה":

השפעות קרינה נמוכה  :

צפיפות הספק   ביחידות של µW/cm2   (יחידה אחת של מיקרו-וואט לסמ"ר = 10 מיליוואט למ"ר)
(מיקרו-וואט לס"מ מרובע)   השפעות ביולוגיות מדווחות החוקר
0.0000000000001 שינוי במבנה הגנטי של חיידק  E. coli Belyaev, 1996
0.0000000001 סף הבחנה של רגישות אצל האדם Kositsky 2001
0.000000001 שינוי בגלי המוח אצל האדם Bise 1978
0.0000000027 גירוי גדילה בצמח פול הגינה Brauer 1950
0.00000001   השפעות על מערכת החיסון של עכברים Bundyuk 1994
0.00000002 גירוי ביוץ בעופות Kondra 1970
0.000005 השפעות בשמרים על גדילת התא Grundler 1992
0.00001 רפלקס מותנה של "הימנעות" בחולדות Kositsky 2001
0.000027 הזדקנות מוקדמת של מחטי אורן Selga 1996
0.001 90 מטר מטלפון סלולרי
0.02 שינויים בגלי המוח, הפרעות במטבוליזם של פחממות,  בלוטת יתרת כליות מוגדלת, שינויים ברמות בלוטות ההורמונים, שינויים מבניים בכבד, טחול, אשכים, ומוח- בחולדות לבנות וארנבים. Dumanskij  1974
0.06 האטה בלב, שינוי בפעילות המוח אצל ארנבים Sekyuk1980
0.05 3 מטר ממחשב אלחוטי
0.1 עלייה במלטונין אצל פרות Stark 1997
0.1-1.8 ירידה באורך החיים, פגיעה במערכת רביה, אבנורמליות מבנית והתפתחותית בצמח ירוקה  (המכסה את פני המים, duckweed) Magone 1996
0.13 ירידה בגדילת תאים (תאי אפיתל שפירים של האדם) Kwee  1997
0.168 עקרות בלתי הפיכה בעכברים Magras 1997
0.2-8.0 לוקמיה בילדים ליד משדרים Hocking   1996
0.3   פגיעה בפעילות מוטורית, בזמן תגובה, זיכרון ותשומת לב של תלמידי בית ספר, ושינוי במין היילוד (פחות בנים) Kolodynski 1996
0.6 שינוי בזרימת יוני סידן מרקמת המוח Dutta 1986
0.6 הפרעות בקצב הלב ולפעמים עצירתו באפרוחים Frey 1968
0-4 שינוי בפעילות תאי דם לבנים אצל תלמידי בית ספר Chiang 1989
1.0 כאבי ראש, סחרחורות, עצבנות, עייפות, חולשה, נדודי שינה, כאבים בחזה, קשיי נשימה, בעיות עיכול באדם  בחשיפה תעסוקתית Simonenko 1998
1.0 גירוי של תאים לבנים (לויקוציטים) אצל חזירים Shandala 1978
2.5 שבירה של מחסום דם מוח (מטלפון דיגיטלי) Salford 1997
5.0 לוקמיה, מלאנומה וסרטן שלפוחית השתן ליד משדרי רדיו וטלוויזיה Dolk 1997
2.0 "שמיעת מיקרוגל"-   צלצולים, תקתוקים, זמזומים, שריקות. Frey  1963, 1969, 1971, 1973, 1988, Justeson 1979, Olsen 1980,  Wieske 1963, Lin 1978
5.0 שינויים היסטולוגיים וביוכימיים בכבד, לב, כליות, ורקמת המוח Belokrinitskiy 1982
10.0 מיטוכונדריה פגועה, גרעיני תאים בהיפוקמפוס (חלק במוח שמעורב בפעילות המערכת הלימבית- בביטוי של אינסטינקטים, מצבי רוח, של מערכת ההפרשה הפנימית והמערכת המוטורית של הגוף) Belokrinitskiy   1982a
10 פגיעה זיכרון וזמן בתגובה ויזואלית אצל אנשים שחיים ליד משדרים Chiang  1989
10 ירידה במספר ולדות בהמלטה, עלייה במספר ולדות שנולדים מתים Il’Chevich 1980
10 חלוקה מחודשת של מתכות בריאות, מוח, לב, כבד, כליות, שרירים, טחול, עצמות, עור, דם Shutenko   1981
500 המלצת ארגון הבריאות העולמי, הועדה הבינ"ל להגנה מקרינה לא מייננת והאיחוד האירופאי לתדרי   
1000 MHz
900 המלצת ארגון הבריאות העולמי, הועדה הבינ"ל להגנה מקרינה לא מייננת(icnirp), והאיחוד האירופאי לתדרי   
1800 MHz
1000 תקן החשיפה של ה- FCC  (ועדה פדרלית לתקשורת ארה"ב
1000 המלצה של ארגון הבריאות העולמי,הועדה הבינ"ל להגנה מקרינה לא מייננת ומועצת האיחוד האירופאי לתדרים שמעל   2000 MHz

טבלה:  Task Force, ארתור פירסטנברג. (ובאדיבות איריס עצמון).
מי שיבקש בבליוגרפיה לטבלה – אשלח לו.

התקן, והתיקון: 

   התקן הישראלי הגבוה – בנוי על הרעיון של "רק מה שמחמם את הרקמות – גורם נזק". כתבתי על זה המון כבר בבלוג שלי "קורא בקרינה", וניתן לכנות את הרעיון הזה בשמות גנאי מדעיים, אלמלא היינו יודעים שבבסיס הרעיון הייתה כוונה זדונית להקריב בריאות של מוקרנים לטובת רווחים כלכליים. (וגם על כך כתבתי רבות). רק כדי לסבר את האוזן, אציין שכבר ב-1924, מצא ד"ר ויליאם שרשבסקי, שעכברים החשופים לקרינה בתדר של 20 מגה-הרץ, ימותו תוך 5 דקות גם אם לא תהיה בהם  עלייה בחום הגוף. ידוע וברור כיום, שלקרינה יש השפעות ביולוגיות גם ללא עלייה בטמפרטורה של הגוף. ההסתמכות של התקן הישראלי על הרעיון החומני – מביישת ומסוכנת, וכרוכה ב –4  גורמים, ואני מונה אותם מהקטן לגדול: אטימות, אדישות, קשרי הון שלטון וחוסר במידע.
   את המידע – אנחנו כבר מכירים. הכל פרוש ברשת. (גם המידע השקרי של גופים המנסים לערפל וליצור מחקרים פיקטיביים, שמסקנתם היא "עדיין לא הוכח הקשר בין...ועדיין אין הוכחות חד משמעיות...". כך היה עם האסבסט, וכך היה עם הטבק בשנות החמישים). 
    לפי עניות דעתי, מה שעלינו לעשות,  הוא להגיד לרשויות: יש לכם תקן שמאפשר קרינה ברמה של 1,000 מיליוואט למ"ר? יופי. לנו יש מחקרים רבים מאוד + מדינות מוסדות ורשויות ברחבי העולם שאומרות שקרינה – גם אם היא נמוכה – היא עדיין מזיקה מאוד, וכל שכן קרינה גבוהה. כמו כן, אותם גופים מזהירים במיוחד על חשיפת ילדים ונערים לקרינה. לכן, עם כל הכבוד (ואין), אנחנו לא מסכימים שתקרינו אותנו, ואנחנו גם יודעים, שיש פה קשרי הון שלטון. חשוב גם  שנזכיר להם, שהם נבחרו כדי לשרת אותנו.

   2 האישים שבמיוחד חייבים לעזור לנו האזרחים, הם ד"ר סיגל סדצקי, ממשרד הבריאות, וד"ר סטליאן גלברג, מהמשרד להגנת הסביבה (הוא מאשר את כל האנטנות). הם צריכים לבוא ולומר :היום, אנחנו חושבים אחרת, והקרינה במתכונתה הנוכחית – חייבת להיפסק לאלתר ! 
    אנחנו חלשים כבודדים, אבל אם נתאחד – הרשויות לא יוכלו להמשיך לתת יד ל"הקרנת חוצות" הזאת.

אני מביא לכם סרטון המראה חלק מבעיית הקרינה בכיתות.



   
 דיברתי השבוע עם אמא לילד מחלים מסרטן, שהוא גם רגיש לקרינה. הילד שלה נעדר שנה נבית הספר בגלל קרינת ווי פיי. לבסוף, החליטה הנהלת בית הספר להוציא את הווי פיי מהכיתות. כמובן, שאין להם בבית שום מכשיר אלחוטי. לא טלפון אלחוטי, לא ראוטר אלחוטי, ולא סלולרים שמחוברים לאינטרנט או לתקשורת נתונים (דאטא). 
   ...לפעמים (לצערינו הרב), אנחנו לא מבחינים במשאית - עד שהיא דורסת לנו את הרגל...

 שבת שלום לכולם.    אם אתם חושבים שזה חשוב - שתפו אחרים. תודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה