יום ראשון, 1 ביולי 2018

הצעה למכתב לוועד הורים או הנהלת בית הספר, בדבר הרחקת הקרינה מהכיתות





שלום לוועד ההורים / הנהלת בית הספר...
הנדון: בקשה דחופה להרחקת קרינה בתדר גבוה (וויי-פיי וסלולרים) מכיתות התלמידים
בשנים האחרונות אנו מודעים יותר ויותר לעומק הסכנות הנובעות מקרינה. התקן שבחסותו מותרת קרינה זו – מתברר כמצג שווא (כפי שנפרט בהמשך), ילדינו משמשים כשפני נסיון, וגם אם נוכל להוכיח שנפגעו מהקרינה בבית הספר – ביטוח התלמידים כלל לא יפצה אותם (נזקי קרינה אינם כלולים בפוליסה).
א. נזקי הקרינה:
אם נעבור בתמצית על המחקרים העיקריים בנוגע לנזקי הקרינה, נוכל לסכם חלק מהם בסעיפים הבאים:
1. שברים בDNA בתאים (כבר בעוצמה של 2% מהרמה המותרת בתקן המכשירים הסלולריים).
2. פריצת מחסום דם-מוח המאפשרת מעבר של רעלנים וחומרים מזיקים (חומרי הדברה, מתכות כבדות, חלבונים זרים, וכדו') לרקמת המוח, 2 דקות לאחר תחילת החשיפה.
3. האצת גידולים סרטניים.
4. עיכוב ושיבוש פעולת הגוף להמתה מתוכננת של תאים סרטניים (אפופטוזיס).
5. שינויים ברמת הסידן (חיוני לתקשורת בין תאים ופיקוח על גדילתם).
6. ירידה תלולה ומיידית ברמת במוליכים עצביים חיוניים, כגון סרוטונין ואצטיל כולין (שיש להם השפעה על מצב רוח, התנהגות, דיכאון, שינה, למידה, זיכרון, ריכוז, ועוד. (מי אמר ריטאלין?)).
7. שינויים בגלי המוח (עד כשבוע משיחה אחת בטלפון סלולרי).
8. פגיעה ומוות של תאי עצב במוח.
9. פגיעה בזיכרון.
10. פגיעה בהפרשת הורמונים.
11. שיבוש בהובלת תרופות בדם, במיוחד תרופות נוירולוגיות.
12. פגיעה בפוריות.
13. האצת תהליכים של טרשת עורקים (בגלל חימצון הכולסטרול), ועלייה בסיכון לאירוע לב או אירוע מוחי.
14. גידולים בבלוטת התריס, במוח, בעצב השמע.
15. הפרעות התנהגות אצל יילודים.
16. פגיעה בזמן תגובה, זיכרון ותשומת לב של תלמידי בית ספר.
חלק מהמחקרים ניתן למצוא באתר "ללא קרינה בשבילך", בקישור http://www.norad4u.co.il/knowledge-h/emf-studies-list, חלק ניתן למצוא בספר "הסלולרי - לא מה שחשבת! המידע המוסתר מן הציבור", מאת איריס עצמון, 700 עמ'.
חשוב לציין, שתקן הקרינה (הפיקטיבי), מתבסס על ספיגת קרינה באדם מבוגר, אולם במוח של ילד בן 10, הקרינה חודרת פי 2.5, ואילו במוח של ילד בן 5, הקרינה חודרת פי 4.2.
ב. תקן הקרינה:
סף הקרינה בישראל גבוה מאוד, והוא מבוסס על תקן של הוועדה הבינלאומית להגנה מקרינה בלתי מייננת (ICNIRP). ועדה זו היא ארגון פרטי ללא פיקוח ציבורי או מדעי, ותקן הקרינה שהומלץ על ידה מיועד להגן אך ורק מפני השפעות חימום רקמות וכוויה (תקן תרמי) בחשיפה רגעית, ואינו מדבר כלל על חשיפה ממושכת. גם המשרד להגנת הסביבה (פרופ' סטיליאן גלברג) וגם משרד הבריאות (פרופ' סיגל סדצקי) מודים שתקן הקרינה בישראל אינו מגן מפני השפעות בריאותיות, והינו שרירותי, כלומר לא מבוסס על ידע מחקרי.
הצהרת פרופ' סטיליאן: https://youtu.be/Dlys4SETT3s
הצהרת פרופ' סדצקי: https://youtu.be/dGq28278Pt0
ג. מדידות הקרינה:
מדידות הקרינה בכיתות מראות תמיד תוצאות נמוכות, ולא את עוצמת הקרינה האמיתית (כתוצאה משימוש במדים איטיים, עריכת ממוצעים, מדידה שלא בזמן עומס מקסימלי, ועוד), ולא עוד, אלא שהן משוות את התוצאות הנמוכות לתקן (התרמי) הגבוה המותר, ולכן בשורה הסופית תמיד יתנוסס המשפט "עומד בתקן". חשוב לציין במאמר מוסגר, שלא רק עוצמת הקרינה קובעת את גודל הנזק, אלא גם סוג התדרים. כמו כן, גם קרינה בעוצמה נמוכה מועצמת בגוף בגלל תופעת ההדהוד (רזוננס), החל ברמת האטום, וכלה באיברים חלולים (גולגולת, ריאות, ארובות העין, וכדו').
ד. סלולרים בכיתות:
משרד החינוך עצמו אינו מתיר החזקת סלולרים בכיתות במצב פעיל (כפי שניתן לקרוא בהרחבה בכתבה https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5284222,00.html), אבל את המציאות אנחנו מכירים היטב. גם אם הסלולרים נמצאים על מצב שקט, הם ממשיכים להקרין בעוצמה של לפחות פי 1,000 מהרמה שממנה מתחילים שינויים ביולוגיים בחשיפה ממושכת (0.04 מילי-וואט למ"ר), היות והם מחוברים לאינטרנט או לוויי-פיי.
ה. וויי-פיי בכיתות:
בוועדת החינוך של הכנסת (25.1.2016) הצהיר ד"ר עופר רימון, המוביל את תיקשוב בתי הספר, שלמעלה מ-2,700 בתי ספר נבדקו, ונמצאו עומדים בתקן, והם פועלים בהנחיות המשרד להגנת הסביבה. מה אומר המשרד להגנת הסביבה? לדבריו, אין לו הנחיות למדידת וויי-פיי, אין לו נוהל בדיקה, ומדידות וויי-פיי הן מחוץ לתחום מבחינתו (https://youtu.be/HYJf4GU1jZ0). (הסיבה היא, מכיוון שאותות הוויי-פיי מהירים מאוד, וכיום לא ניתן בישראל למדוד את עוצמתן בצורה סבירה).
לאור כל זאת, אנחנו מבקשים שבכיתות בית ספרנו לא יעשה יותר שימוש בראוטרים המשדרים וויי-פיי, ותחול חובה מוקפדת ומוחלטת, על כיבוי הטלפונים הסלולריים מתחילת יום הלימודים ועד לסיומו.
התמונה לקוחה מhttps://pixabay.com/en/photos/?min_height=&image_type=all&cat=&q=dangerous&min_width=&order=popular&pagi=2


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה