יום חמישי, 30 ביולי 2015

איך בעצם הקרינה מזיקה לנו ? – חלק ראשון

איך בעצם הקרינה מזיקה לנו ? - חלק ראשון


   [פוסט זה מוקדש לבכירי משרד החינוך, אשר מנסים בנחישות כבר כמה שנים, להכניס לכיתות של ילדינו ראוטרים, טאבלטים ומחשבים אלחוטיים, המפיצים קרינה מסוכנת].

   ננסה להסביר כאן בצורה פשוטה, חלק מהדרכים העיקריות,  שבהן הקרינה יוצרת נזקים בגוף האדם:

  1.  קרינה יוצרת בתוך דקות ספורות, כמות רבה של רדיקלים חופשיים.
     (רדיקלים  חופשיים = אטומים או מולקולות שיש  להם אלקטרון בלתי זוגי, והן משתדלות להשיג מיד את בן הזוג. אורך חייהן הוא אלפיות שנייה, והן  גונבות את האלקטרון החסר מתרכובת (מולקולה) שכנה, שהופכת בעצמה לרדיקאל חופשי. אובדן האלקטרון עלול לגרום לשינוי  במבנה התלת מימדי של המולקולה, ולהפחית או להשבית את פעולתה הכימית והביולוגית, וכאן – עיקר הנזק).

   שיבושים בתאים:
   אם תא רגיל מותקף כ-10,000 פעם ביום ע"י רדיקלים חופשיים, הרי שתא מוקרן, מותקף בכמות רבה מאוד (בניסוי בחולדות מעבדה מוקרנות, נמצאו  100,000 תקיפות  ביממה, בקירוב. הפיסיולוגיה של מוח חולדות, היא אותה פיסיולוגיה של בני-נוער). אנחנו יודעים, שאפילו שינוי של 1%בודד בכמות הרדיקלים החופשיים – כבר מפר את האיזון בגוף.

     רדיקלים חופשיים משבשים את הפקודות החשמליות שבעזרתם מתבצעים תהליכים כימיים בתאים. הם מחמצנים את מרכיבי התאים, (חלבונים, פחמימות, שומנים וחומצות הגרעין), והורסים את את קרומי התאים. (חימצון = שם התהליך שבו הרדיקל גונב אלקטרון למולקולה אחרת)
   כתוצאה מתקיפת הרדיקלים החופשיים, קרומי התאים נקרעים או מחוררים, ותהליך הכנסת המזון ופינוי הפסולת משתבש.

   רדיקלים חופשיים גורמים גם לשינויים ושברים בבסיסי ה- DNA, שמתבטאים בהכנסת שגיאות בסדר הבסיסים (=מוטציות), כמו בקרינה מייננת. (ההבדל הוא, שבקרינה בלתי מייננת, הרדיקלים נוצרים באופן בלתי ישיר, אבל פגיעתם קשה). פגיעה ב- DNA יכולה לגרום כמובן להתפתחות גידולים סרטניים, וכן לנזק מידי בפריון,  ולנזק גנטי העלול להתבטא בילדים, בנכדים, או בדורות הבאים. הטיפול בבן משפחה פגוע, יכול להיות מורכב מאוד, ויכול לדרוש משאבים חומריים ונפשיים גדולים.

   מערכת העצבים, ובעיקר המוח, הם מהרגישים ביותר לפגיעות הרדיקלים. כידוע, תאי עצב  גדלים יותר לאט מתאי מערכות אחרות, וגם מתאוששים מפגיעות יותר לאט מתאים אחרים. המעטפת השומנית של תאי העצבים פגיעה מאד לנזק הרדיקלים, שמתפתח עם הזמן למחלות נאורולוגיות קשות בטרם עת, כגון: טרשת נפוצה, ALS, ועוד, אבל גם מערכות אחרות ניפגעות קשה מהרדיקלים, ומתפתחות דלקת המיפרקים, שיגרון, טרשת נפוצה, מחלות מערכת החיסון, כגון אלרגיות, ומחלות אוטואימוניות  (=של חיסון עצמי), בהן הגוף מתחיל לייצר נוגדנים נגד מרכיביו עצמו, עד שניגרם כשל של המערכת. בנוסף להן מתפתחות מחלות כבד, כליות, וריאות, מחלות הלב וכלי הדם (כמפורט בעמוד הבא), ובמערכת העיכול מופיעים במעי הגס כיבים, וסרטן, וזו רק רשימה חלקית. 

   הרדיקלים גורמים גם להפעלה של גנים קדם מסרטנים (הקשורים בחלוקה נורמלית של תאים), וביטויים לעתים גדל, עד שגורמים לחלוקות תאים בלתי נשלטות, דהיינו לסרטן. השפעה זו נמדדה תוך דקות ספורות מתחילת פגיעת הקרינה.
  
   הרדיקלים מדכאים את תאי מערכת החיסון.

   הרדיקלים החופשיים מחמצנים את שומני הדם ואת הכולסטרול, ובכך מאיצים התפתחות טרשת עורקים המעלה את לחץ הדם, ומקדמת את מחלות הלב. הכולסטרול שעבר חימצון - אינו מוכר יותר על ידי הגוף,  ולכן הוא נבלע על ידי התאים של מערכת החיסון, והם "מתישבים" על הדפנות הפנימיות של העורקים. נפח העורקים קטן, ולחץ הדם עולה. הלב – צריך להתאמץ כדי לדחוף את הדם, ושריר הלב מתעבה. נוצרים הפרעות קצב, ומתפתחות מחלות לב וכלי דם, כלומר; דפנות העורקים נפגעות, ונוצר פקיק (התעבות שחוסמת כלי דם) הגורם להתקף לב, או תסחיף (חלק מהעורקים נפרד, ומשייט בזרם הדם), שעלול לגרום לסתימת כלי דם קטנים וליצור שבץ הגורם לחוסר תפקוד, שיתוק, עיוורון ואפילו מוות, או לשטפי דם. אם קורה שטף דם במוח – מצטבר שם דם, שלוחץ על המוח, וגורם לחוסר תפקוד, שיתוק, ואפילו מוות.    

   הרדיקלים מחמצנים ותוקפים את הכליות, וגורמים להם מחלות שונות.
   
   לסיכום, רדיקלים גורמים ומקדמים תחלואים משמעותיים, המתבטאים בהכרה מעורפלת, פגיעות מוטוריות, פגיעה בתפקוד העצבים והשרירים, ניוון רשתית וקרנית  העיניים, קטרקט, פגיעות במפרקים, ובמערכות גוף רבות אחרות, בפרט במערכת החיסון (מחלות כשל חיסוני), עד להתפתחות מחלות תלויות-גיל שונות, כולל מחלות סרטן (מסוגים רבים), אלצהיימר ופרקינסון, מחלות עצבים, מחלות לב וכלי דם, וסוכרת. כל אלו, גורמים לחוסר תפקוד ונכות, ומלווים בסבל רב, טיפולים קשים, הוצאות ענק, ומוות בטרם עת.

   הקרינה גם מייצבת חלק מהרדיקלים החופשיים, ומאריכה בכך את זמן פעולתם ואת נזקיהם.
   אגב, בנוגע לסרטן - ישנו מנגנון המשמיד תאים טרום סרטניים, אולם הרדיקלים החופשיים משבשים מנגנון זה.
   כמו כן, רדיקלים מוציאים יונים של סידן מהתאים, ופוגעים בהם, ולעומת זאת – מוסיפים יונים של סידן לתאים הטרום סרטניים, ומחזקים אותם. (יונים = אטומים או מולקולות, הנושאים מטען חשמלי).

   2.  קרינה מפעילה תוך דקות, גנים שלא לצורך.
   הקרינה מפעילה למשל, גנים קדם-מסרטנים, וכן גנים המיועדים להפעיל חלבונים למצבי הלם וחום, שמטרתם לעזור ולתמוך בחלבונים רגילים לתפקד במצבים לא רגילים של חום, קרינה, או חדירת מזהמים כימיים או ביולוגיים. כשחלבוני הלם חום אלו נמצאים בפעולה ממושכת,  הם מאפשרים לתאים שה DNA שלהם נפגע (ועלולים לעבור התמרה סרטנית) להמשיך ולהתחלק, ולהתחמק ממסלול של 'מוות מתוכנן' על ידי הגוף, וכך, יכול תא סרטני המתרבה עם הזמן, ליצור גידול סרטני.

        כמו כן, במצב זה – הגנים המפעילים את חלבוני הלם חום, פוגעים במחסום דם-מוח (BBB), המפריד בין הדם למוח. מחסום זה, בנוי מתאים (אנדותל) המצפים את דופן כלי הדם, הממוקמים ברקמת המוח בצורה צפופה יותר, לעומת שאר הגוף. מחסום זה מייצב את הנוזלים המקיפים את המוח, ומונע בצורה סלקטיבית מחומרים רעילים, תרופות וחלבונים בזרם הדם, מלהגיע אל המוח. הפגיעה נגרמת על ידי כך, שקירות התאים בכלי הדם, אשר יוצרים את המחסום – מתכווצים, והמעבר בנימים גדל. הפלאזמה (נוזל הדם) יוצאת מהנימים, ומצטברת בחללי המוח, וכך נחשף המוח לחדירת מזהמים, ועולה הסיכון להתפתחות סרטן במוח. כשפריצה זו משמעותית, היא גורמת לכאבי ראש אצל האדם.
   
   אם למשל אנחנו חשופים לפליטה ממכוניות,  זיהום אוויר, עישון, חומרי הדברה, תרופות, תוספים כימיים במזון או בשתיה (פלואור, באדיבות משרד הבריאות) - כל אלו חודרים ישר למוח, בזמן שנפרץ המחסום. אם אנחנו משלבים עישון (עם כל החומרים המסרטנים שבו) עם שתיית אלכוהול - מצבינו חמור אף יותר, היות שבין היתר, האלכוהול ממיס את רכיבי העשן בחלל הפה, והם נספגים בגוף.
   
    ככלל, שילוב של קרינה וחשיפה למזהמים כימיים ואחרים, מגבירה מאוד מאוד, את הנזק הכולל לגוף.

    פריצת המחסום  BBBיכולה להסביר את ריבוי המקרים של שבץ מוחי באנשים צעירים יחסית, באזורים של צבר סרטני (מקרי סרטן רבים מסביב למיקום של אנטנות סלולריות), כמו למשל בצבר הסרטני שנמצא בכפר עוספיא. 
  
   בסרטון להלן, תוכלו לשמוע את ד"ר זמיר שליט"א, שהוא מיקרוביולוג, ומומחה מספר אחד בארץ לנזקי קרינה. איכות השמע בסרטון - גרועה, אבל המידע שיש בו מקיף ומדהים. בדקה 39:24 תוכלו לראות את מפת עוספיא, ועליה נראים מיקומי האנטנות הסלולריות,  ובהתאמה גמורה – את מיקומי הבתים של חולים שלקו בסרטן (350 איש, נכון לשנת 2010).


   המקרה בעוספיא הוא רק דוגמה (אם כי חמורה מאוד) לצברים סרטניים הקיימים בכל מקום שיש אנטנות, בארץ ובעולם.
      מביא דוגמה מסיפור ששמעתי לפני שבוע:
   אדם במקצוע פרא רפואי,  מספר לי שהוא גר בשכונת עין איברהים, באום אל פאחם.  שכנים שלו אומרים לו: "אני מקבל מחברת הסלולר 4,000 שקל על הצבת האנטנה, למה שאוותר על זה"? קיימת גם  בירכתי השכונה אנטנה סלולרית של פרטנר, בעוצמה מדהימה של 179 מיליוואט למ"ר, ואני יודע ממה שמדדתי בעבר, שרמת הקרינה המופיעה במפת המשרד לאיכות הסביבה אינה משקפת כלל את רמת הקרינה במציאות. "יש לנו 20 ילדים חולי סרטן שמטופלים בשניידר", הוא מספר לי. לא בדקתי אם זה מדויק, אבל גם אם הוא מגזים – זה עדיין נורא.

       

   הכתוב בפוסט הנ"ל, מבוסס על פרסומי ד"ר זמיר שליט"א, ועל המידע מהספר "הסלולרי, לא מה שחשבת! המידע שמוסתר מהציבור". מי שמתעניין במידע שימושי נוסף – מוזמן להיכנס לאתר היסודי והמקיף "ללא קרינה בשבילך", בקישור: http://www.norad4u.co.il/home


                                                               שתפו במידע זה את יקיריכם. תודה, ושבת שלום לכולם.

6 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    לפי דעתי היום אין אפשרות להמנע מקרינה באופן מוחלט, אנו מוקפים במכשירים וציוד אשר פולטים קרינה כל הזמן, אפילו ארונות חשמל פולטים קרינה. לכן אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא למצוא מיגון קרינה אלקטרומגנטית וסלולרית אשר עונה על הצרכים הפרטיים שלך.
    בעזרת ציוד מיגון אפשר להוריד את רמות הקרינה אשר נמצאות בסביבת חיינו על מנת להגן עלינו ועל ילדנו בצורה הטובה ביותר.
    כמו שאין לנו היום אופציה להמנע באופן מוחלט מזיהום אוויר אנו לא יכולים להמנע מקרינה.

    השבמחק
  2. לא ניתן להימנע לגמרי, אבל ניתן לצמצם אותה ביותר מ 90%.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  4. אני מוכרח להבין מה הכשרתך המדעית שמאחורי הקביעה הנחרצת שקרינה בלתי מייננת מיצרת רדיקלים חופשיים? פיסיקאי? כימאי?
    סתם שואל כי ההגדרה של קרינה בלתי מייננת היא (לפי מכון דוידסון למדע): "קרינה שאין לה מספיק אנרגיה כדי לפגום בתכונות האטומים והמולקולות שבגופנו ובמבנה שלהם".
    ואיך נאמר בעדינות - אני יותר סומך עליהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגישה של מכון דוידסון לנזקי קרינה בלתי מייננת היא די מבישה. כל המידע אודות הנזקים גלוי ברשת, וכדי לחסוך זמן, תקרא רק את כתבי ד"ר זמיר שליט"א על נזקי קרינת רדיו, בקישור http://www.zamirshalita.com/rf-hazards/dev-rf-injuries.

      מחק