יום חמישי, 14 בינואר 2016

סיכום בעיית הקרינה האלקטרומגנטית בבית הספר - 2 (השדה המגנטי)


   לוקמיה? לימפו־ מה? זה נשמע לי מוּכּר, השמות האלה, אבל למה הכוונה כאן בעצם ? בחדר שרר שקט מוחלט. לא היה לי ספק שכל היושבים בו יכלו לשמוע את פעימות ליבי המואצות. אחרי כמה שניות אזרתי אומץ והעזתי לפצות את פי. "מה זה אומר?" שאלתי . נעמי הישירה אליי מבט וענתה לי בצורה נחרצת וחדה את המילה הכי קשה ונוראית ששמעתי בחיי: "סרטן!"  חשתי כאילו כל שרירי הפנים שלי נתפסים. לא הצלחתי להניד אפילו עפעף. אט־אט השתלטה עליי תחושת חנק, כאילו אני שוקע בתוך בור שחור ומאבד קשר עם העולם. כאילו נחטפתי בחללית שחתכה את שכבת העולם החיצון וזרקה אותי לתוך ואקום אפל שחור משחור. אוזניי כבר בקושי שמעו את קולה הנחלש של הרופאה...
   ... היא סיימה את הסבריה ויצאה מהחדר. נעמי ואני הבטנו זה על זה מבלי לומר מילה. מעיניה הכחולות זלגו דמעות ללא כל מעצור, ואילו אני המשכתי לשבת קפוא, נטול יכולת לדבר ולהזיז את איברי גופי. נתתי מבט קצר בעמית שישנה במיטה לידנו. זה הספיק לי כדי שאתפרק לגורמים. זהו, עולמי חרב.
   נחשפתי לסיפור בכתבה מטלטלת ומצמררת במוסף 7 ימים של ידיעות (1), ורשמתי לפני, שיום יבוא ואפרסם אותו. כעת,  גיליתי גם את הסרטון, והנה הוא לפניכם (כשתגיעו לשליש הראשון של הצפייה בסרטון – כבר תצטרכו לנגב את הדמעות):
אני צופה בסרטון, ומרגיש שאני מתפוצץ מבפנים. דו"ח מבקר המדינה (2014) העוסק ברשויות המקומיות קובע כי רובן לא מודדות קרינת חשמל בקרבת הילדים והתלמידים. החשיפה מגדילה את הסכנה לסרטן. ב-60% מבתי הספר שנבדקו ובכ-15% מגני הילדים שנבדקו נמצאה קרינה חריגה.
   מסמך של המשרד להגנת הסביבה חושף כי ביותר מ-40% מהמוסדות החינוכיים שנבדקו ברחבי הארץ התגלו ממצאים חמורים על היקף קרינת החשמל, המגבירה את הסיכון למחלת הסרטן. )11.12.14, mako)

   ועדת החינוך של הכנסת, בראשותו של ח"כ עמרם מצנע, קיימה דיון  בנושא, בתאריך 6.1.2015, ולאחר סיכום הישיבה, נכתבו הדברים הבאים:
   ...ממשרד הבריאות שמעה הוועדה שטרם הוכח קשר נסיבתי בין קרינה וסרטן (אני מקווה שמדובר בטעות דפוס, או בבילבול), אך הזהירות המונעת מנחה את המשרד והיא הורתה על הגבלת חשיפה לקרינה ברמה ובזמן.
   ...מהמשרד להגנת הסביבה נמסר לוועדה כי המשרד פועל לפי חוק הקרינה הבלתי מייננת משנת 2006 . סף הקרינה היה צריך להיקבע בתקנות בהסכמת: שר האנרגיה, שר התקשורת ושר האוצר. טרם התקבלה הסכמה כזו ולכן אין עדיין תקנות לחוק... [כלומר, 9 שנים עברו מאז, אבל הם ... עסוקים. אין להם פנאי לטפל בזה...]
   אגב, אחד מבכירי משרד החינוך שנכח הדיון, הוציא מפיו את הדברים הבאים: "כשאנחנו עושים את הבדיקות, אנחנו מגלים בלא מעט בתי ספר סטיות בנושא של ELF הקרינה שנובעת ממקורות חשמל.. כשאנחנו מוצאים בעיה, אנחנו מוציאים דו"ח ל-3 מקומות...", עד כאן דבריו.
   כלומר משרד החינוך יודע שיש "לא מעט" בתי ספר עם חריגות קרינה, ובמקום להוציא הוראה, שמחר בבוקר – "שום תלמיד לא יכנס לכיתה, אלא אם כן עברה בדיקת קרינה",  הוא מסתפק בענייני פרוצדורה וטפסים. האם ניתן היה לומר משפט כגון זה: "אנחנו מגלים בלא מעט בתי ספר, חומרי הדברה/ חומרי נפץ... וכשאנחנו מוצאים בעיה, אנחנו מוציאים דו"ח ל-3 מקומות..."?    מה, קרינה -  זה לא מספיק חמור כדי לתת ברקס ולעצור את סדר היום??



   אני כמובן לא יודע מה גרם לילדה עמית קדוש לחלות בלוקמיה מסוג קשה זה. רוב מקרי הלוקמיה בילדים הוא לא בדרגת חומרה שכזו, אם כי, לוקמיה זה לא דבר נחמד. ילד שיחלה בלוקמיה , יזדקק לאשפוז ולכימותרפיה, שבין היתר, תוזרק לו לחלל השדרה. במקרים חמורים במיוחד, יהיה צורך בהשתלת מוח עצם. הטיפול מורכב וכרוך בתופעות לוואי . רוב הילדים מחלימים מהמחלה. יש מעט מקרים שבהן המחלה עלולה לחזור, ויש לעתים מקרים של פגיעה בפוריות בטווח הרחוק.

   אני מביא איזכור, לטיפ טיפה מחקרים, מהספר של איריס עצמון - הסלולרי-לא מה שחשבת (עמוד 641) על הקשר בין שדה מגנטי למחלות קשות:
א.      2 חוקרים (ד"ר אנדרס אלבום וד"ר מריה פיכטיג) מהמוסד לרפואת הסביבה בשטוקהולם מצאו,  כי ילדים שגרו ליד קווי מתח גבוה, והיו חשופים לשדות מגנטיים של 3 מיליגאוס, היו בעלי סיכוי של פי 4 לחלות בלוקמיה. לאלו שהיו חשופים ליותר מ-1 מיליגאוס, היה סיכוי של פי 2 לחלות. (בכיתות הלימוד ניתן למצוא רמות הרבה יותר גבוהות).

ב.     ד"ר יורגן אולסון ועמיתיו במוסד הדני לסרטן בקופנהגן, מצאו כי ילדים שחיו ליד קווי מתח גבוה, והיו חשופים לשדות של 1 מיליגאוס או יותר, היו בעלי סיכוי סטטיסטי של פי 5 בממוצע, לחלות בסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קינס. מעל 4 מיליגאוס, הסיכול ללוקמיה וגידול מוח היה פי 6 מהצפוי.

ג.         ד"רג'רי פיליפס, מהמרכז לטיפול ומחקר סרטן בסן אנטוניו, טקסס, מצא כי תאי סרטן של אדם, הגבירו את קצב הגדילה ב-1,600 אחוזים, ופיתחו תכונות ממאירות, אחרי שנחשפו לשדות מגנטיים של 60 הרץ (בישראל התדירות היא 50 הרץ).

ד.     לגבי ילדות ונערות שנחשפות לשדה מגנטי: אנחנו יודעים שנשים נושאות את הביציות בגופן החל מתקופת העוברות. ביצית שנפגעה מקרינה - אבודה. ביצית שנפגעה חלקית - ייגרם לה נזק גנטי לדור הבא, או בדילוג של כמה דורות. לא אני - אומר את זה. ד"ר זמיר שליט"א אומר את זה. (היכנסו לאתר המצוין שלו בנושא קרינה). אני מקווה שאני לא צריך להסביר מה מסתתר מאחורי המונח היבש: "נזק גנטי".

   אם מקבלי ההחלטות שלנו, לא מכירים את סכנות קרינה, זה חמור מאוד. אם הם מכירים את הסכנות ולא עושים מספיק כדי למנוע אותן – זה עוד יותר חמור.
   שדה מגנטי ניתן למדידה אמינה תוך שניות ספורות. אגב, אני מכיר 2 מקרים לפחות, שרשויות העלימו מידע. ילדים ונערים שחלו – לא חלו ביום אחד. הם נחשפו שנים רבות מתוך הזנחה פושעת של הגורמים האחראיים. (כותרות כמו
"קרינה חריגה אותרה בבית ספר בב''ש שבו חלו חמש מורות ותלמידה בסרטן" - הן תוצאה של חשיפה ארוכת טווח לקרינה).                                                                          כיום, השלטון המקומי אחראי על הבטיחות בבתי הספר, אבל כדאי לסמוך יותר על עצמינו. אם נעשו אצלכם בעבר מדידות קרינה בבית הספר  – כדאי לבקש ולעיין בהם. מדידות אלו אמינות (לעומת מדידות הקרינה בתדר גבוה: סלולר, ווי-פיי,  – שאינן  אמינות כלל וכלל, ועוד נדבר על זה). אם לא נעשו – ריכשו מד-קרינה, ובידקו בעצמכם.
  אני גם משוכנע, שאם וועדי ההורים היו מכריזים , ששום תלמיד לא יכנס לכיתה, אלא אם נבדקה – בדיקות הקרינה היו מסתיימות תוך שבוע ימים.

   בעתיד, נדבר על הסכנה מקרינת ווי פיי, ולמי שטוען שזו "קרינה בעוצמה נמוכה" - נביא מחקרים בנדון. נביא סרטונים מצולמים המראים את הקרינה ממכשיר סלולרי המחובר לאינטרנט או לווי פיי (פצצת זמן מתקתקת). נביא צילומים של קרינה ממוניטור לתינוק, וממשחק Xבוקס. נסביר את המשמעות החמורה של נפילת הצעת החוק של ח"כ מיקי לוי, לאסור הצבת אנטנות על בתים. הצעה שנפלה לפני חודשיים בסיוע הלובי של החברות הסלולריות. נראה לכם "מתקן גישה אלחוטי" (שם מכובס לאנטנה) בפרדס חנה, ליד גן הגיבורים, שאף אחד מהשכנים כמובן לא יודע שהוא מוקרן, כי זה לא נראה כמו אנטנה. נסביר על רמת הקרינה במכשירים סלולריים (SAR), ש- 2% ממנו, כבר גורם לשבירת DNA בתאים. 

   בינתיים, אפשר וכדאי להצטרף או לבקר דפי פייסבוק בנושאי קרינה:
1. מונים אלחוטיים – "מונים אלחוטיים"
2. קרינה ממונים חכמים - "עצרו את המונים האלחוטיים החכמים בישראל" https://www.facebook.com/groups/223018717876650/?ref=browser
3. רגישות לקרינה -  "אי סבילות/רגישות לקרינה ישראל – קבוצה פתוחה" https://www.facebook.com/groups/448006515406043/?ref=browser
 4. קרינה בבתי ספר – "קרינה – לא בבית ספרנו !!!" https://www.facebook.com/groups/NoWifiInSCHOOLS/
5. קרינה-כללי – "נלחמים נגד הקרינה והתקנים – הלא-מחמירים של המשרד להגנת הסביבה" https://www.facebook.com/groups/157279052601/?ref=browser
6. קרינה (סכנות והתמודדות) – "עבור רגישים לקרינה על ידי רגישים לקרינה" https://www.facebook.com/groups/924277577661904/
7. קרינה(סכנות והתמודדות) דף החברים של האתר "ללא קרינה בשבילך" https://www.facebook.com/%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%9A-wwwnorad4ucoil-153689574649323/
(שם אפשר גם לשאול ולקבל תשובות בנושאי קרינה)
 

                                                                                שבת שלום לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה